Centralstationen i Stockholm öppnar upp personlig reseinformation

Posted by on maj 10, 2013 in Nyheter

De 200 000 resenärerna kan återigen få tillgång till personlig service när Turistinformationen länge emotsedda öppningsdatum närmar sig efter år av stängning.

Genom öppningen den 10 maj så vill Jernhusen öka servicen för deras resenärer och besökare med ett personligt bemötande om information angående aktuella aktiviteter och resor som pågår i Stockholm genom Stockholm Info AB.

– För oss är det viktigt att lyssna på resenärernas behov av service på stationen och turistinformation är en service som länge varit efterfrågad. Stationen har ca 200 000 besökare dagligen. Vi hoppas att, oavsett om man är här som turist, pendlare eller långväga resenär, upplever att vi höjer servicenivån avsevärt, säger Yvonne Hendele, Chef Förvaltning, Jernhusen.

train stationPå turistinformationen kan man också hyra cyklar, köpa SL-kort, boka guidade turer, köpa Stockholmskortet, biljetter till Stockholm Red Buses, boka hotell och sist men inte minst få information om stationen, dess utbud och stationstjänster.

Turistinformationen drivs av Stockholm Info AB som även sedan tidigare finns i Gallerian under namnet ”Stockholm Tourist Information”.

För mer information:

Yvonne Hendele, Chef Förvaltning Stockholms Centralstation, Jernhusen, 0734-39 26 95
Cajsa Lindgårdh, Marknadskommunikatör Stockholms Centralstation, Jernhusen, 0734-39 26 22

Jernhusen utvecklar, förvaltar och äger ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 253 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 255 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 11 miljarder kronor.